Currunchos do Deza: Lalín e Silleda

10:36:00

¡Hola a todos! Hoy vengo a contaros algo que ya he anunciado por mis redes sociales y es que he ganado el concurso Descubridor de Rías Baixas que organizaron desde minube  en colaboración con Turismo Rías Baixas y la Diputación de Pontevedra. Este concurso consistía en subir rincones a la app de minube que no estuvieran ya en su base de datos. Vamos, el concurso perfecto para mí, que me encanta enseñaros lugares no tan conocidos. Subí cerca de 60 rincones, acompañados de sus respectivas fotos y textos contando lo que sabía de cada lugar y se ve que ha gustado, porque ahora me toca seguir descubriéndoos lugares de las Rías Baixas!
Para aclarar dudas, Rías Baixas incluye toda la provincia de Pontevedra, por lo que no os sorprendáis de los lugares de los que os voy a hablar hoy.

Ola a todos! Hoxe veño a contarvos algo que xa anunciei polas miñas redes sociais e é que gañei o concurso Descubridor das Rías Baixas que organizaron dende minube, en colaboración con Turismo Rías Baixas e a Deputación de Pontevedra. Este concurso consistía en subir currunchos á app de minube que non estiveran xa na súa base de datos. Vamos, o concurso perfecto para min, que me encanta ensinarvos lugares non tan coñecidos. Subín preto de 60 currunchos, acompañados das súas respectivas fotos e textos contando o que sabía de cada lugar e vese que gustou, porque agora tócame seguir descubríndovos lugares das Rías Baixas!
Para aclarar dúbidas, Rías Baixas inclúe toda a provincia de Pontevedra, polo que non vos sorprendades dos lugares dos que vos vou a falar hoxe.


En primer lugar, como parte del proyecto #DescubriendoRíasBaixas voy a compartir con vosotros diversos lugares de los concellos de Silleda y Lalín, situados la comarca del Deza, en pleno centro de Galicia. 
Si tuviera que destacar algo que llamó mi atención por encima de todas las cosas lo tengo muy claro: el verde. La gente tiende a relacionar Galicia con un paisaje de prados verdes y lluvia, pero yo soy de costa y mi paisaje habitual es más azul que verde, por lo que adentrarme en el interior es para mí siempre algo llamativo y que me encanta.
La primera parada de nuestra ruta fue un lugar que llevaba muchos años sin visitar y al cuál tenía muchas ganas de ir: la Fervenza del Río Toxa.

En primeiro lugar, como parte do proxecto #DescubriendoRíasBaixas vou a compartir con vós diversos lugares dos concellos de Silleda e Lalín, situados na comarca do Deza, en pleno corazón de Galicia.
Se tivera que destacar algo que chamou a miña atención por enriba de tódalas cousas téñoo moi claro: o verde. A xente tende a relacionar Galicia cun paisaxe de prados verdes e chuvia, pero eu son de costa e o meu paisaxe habitual é máis azul ca verde, polo que adentrarme no interior é para min sempre algo chamativo e que me encanta.
A primeira para da nosa ruta foi un lugar que levaba moitos anos sen visitar e ao cal tiña moitas ganas de ir: a Fervenza do Toxa.



Bosque de ribera en la bajada a la cascada / Bosque de ribeira na baixada á fervenza


Aunque nosotros fuimos a los pies de la cascada, también existe un mirador desde arriba / Aínda que nós fomos aos pés da fervenza, tamén existe un mirador dende arriba.


La fervenza del Toxa (también conocida por los locales como fervenza de Pazos, pues así se llama la parroquia a la que pertenece) es un salto de agua situado en el concello pontevedrés de Silleda. Como indica su nombre, el río que provoca esta cascada es el Toxa, y su desnivel es de más de 30 metros.
Se encuentra en una zona de naturaleza impresionante, con un bosque de ribera muy verde y húmedo, y para llegar a ella hay que andar un buen tramo por pistas bien cuidadas y que nos permiten disfrutar del paisaje (¡pero recomiendo guardar fuerza para la dura vuelta montaña arriba!).
He de reconocer que un miedo pululaba por mi cabeza de camino a la cascada: encontrarla con un caudal muy débil. Como bien sabréis, este año está siendo especialmente seco en Galicia, dónde nunca se habían visto niveles tan bajos en los embalses y ríos, y creo que no necesito recordar la catástrofe que ocurrió con los incendios hace apenas unas semanas. Por suerte y por sorpresa llevaba bastante agua, como podéis ver en las fotos.

A fervenza do Toxa (tamén coñecida polos locales como fervenza de Pazos, pois así se chama a parroquia á que pertence) é un salto de auga situado no concello pontevedrés de Silleda. Como indica o seu nome, o río que provoca esta fervenza é o Toxa, e o seu desnivel é de máis de 30 metros.
Atópase nunha zona dunha natureza impresionante, cun bosque de ribeira moi verde e húmido, e para chegar ao pé dela hai que andar un bo cacho por pistas ben coidadas e que nos permiten disfrutar da paisaxe (pero gardade forzas para a dura volta costa arriba!).
Teño que recoñecer que un medo andaba pola miña cabeza de camiño á fervenza: atopala cun caudal moi débil. Como ben saberedes, este ano está sendo especialmente seco en Galicia, onde nunca se viran niveis tan baixos nos encoros e nos ríos, e creo que non necesito recordar a catástrofe que ocorreu cos incendios fai apenas unhas semanas. Por sorte e por sorpresa levaba bastante auga, como podedes ver nas fotos.




Grabados en piedra cerca de la base / Gravados en pedra preto da base


Después de disfrutar de esta impresionante cascada nos dirigimos a un lugar situado muy cerca y que también es muy emblemático en la zona: el monasterio de San Lourenzo de Carboeiro. Este data del siglo X y es de estilo románico. Se encuentra en la parroquia de Santa María de Carboeiro, también perteneciente al concello de Silleda.
Se sitúa en un meandro a orillas del río Deza, otro lugar de excepcional belleza (esto ha sido totalmente espontáneo) en el que también se encuentran un antigo molino y la llamada ponte do Demo, un puente de origen medieval.

Logo de disfrutar desta impresionante fervenza dirixímonos a un lugar situado moi preto e tamén moi emblemático na zona: o mosteiro de san Lourenzo de Carboeiro. Este data do século X é de estilo románico. Atópase na parroquia de Santa María de Carboeiro, tamén pertencente ao concello de Silleda.
Sitúase nun meandro á beira do río Deza, outro un lugar de excepcional beleza (isto foi totalmente espontáneo) no que tamén se atopan un muíño e a ponte do Demo, de orixe medieval.





Pórtico del monasterio de Carboeiro, claramente influenciado por el Pórtico da Gloria de la catedral de Santiago de Compostela / Pórtico do mosteiro de Carboeiro, claramente influenciado polo pórtico da Gloria da Catedral de Santiago de Compostela




Para bajar hacia el molino tenemos que seguir la senda botánica, una senda en la que encontramos hasta 22 especies de vegetación y flora que rodea el monasterio. Esta empieza a la izquierda de la entrada del monasterio, al lado del palomar, y bajando hacia el río tomaremos un desvío a la izquierda por el que llegaremos a un molino y a una pequeña playa fluvial.
Para llegar a la ponte do Demo (puente del Demonio) tenemos que bajar por un camino empedrado que empieza a la izquierda de donde termina la carretera que nos lleva al monasterio.

Para baixar cara ao muíño temos que seguir a senda botánica, unha senda na que se atopan ata 22 especies de vexetación e flora que rodea o mosteiro. Esta comeza á esquerda da entrada do mosteiro, ao lado do pombal, e baixando cara ao río tomaremos un desvío á esquerda polo que chegaremos ao muíño e a unha pequena praia fluvial.
Para chegar á ponte do Demo temos que baixar por un camiño empedrado que comeza á esquerda de onde remata a estrada que leva ao mosteiro.






Ponte do Demo


El siguiente lugar que visitamos fue el Pazo de Liñares, ya en tierras del concello de Lalín.
Este pazo se construyó a finales del siglo XVII y fue propiedad de la familia Taboada hasta 1920. A partir de ahí fue cambiando de manos y su esplendor fue decayendo llegar a un estado total de abandono a finales del siglo XX. En el año 2002 lo adquiere el Concello de Lalín y lo rehabilita, abriéndose al público en 2014.

O seguinte lugar que visitamos foi o Pazo de Liñares, xa en terras do concello de Lalín.
Este pazo construiuse a finais do século XVII e foi propiedade da familia Taboada ata 1920. A partir aí foi cambiando de mans a medida que o seu esplendor foi decaendo, chegando a un estado de total abandono a finais do século XX. No ano 2002 foi adquirido polo Concello de Lalín e rehabilitouno, abríndose ao público no ano 2014.







Hoy en día en su planta baja alberga el Museo Galego da Marioneta, un museo muy curioso con marionetas tantos gallegas como de moi diversos lugares del mundo.
Asimismo también contiene el Centro de Gestión del Conocimiento Arqueológico de la Diputación de Pontevedra, cuyo laboratorio se encuentra en la parte trasera del pazo, en un edificio adyacente.
En esta planta baja también encontramos una pila bautismal en la que fue bautizado, entre otros, el ilustre aviador Joaquín Lóriga Taboada, un personaje muy influyente en la comarca y a quién se ha dedicado la sala de exposiciones de la primera planta.
Arriba destaca su salón, en el que se realizan bodas civiles de forma bastante habitual y su gran "lareira", con vistas al huerto y a las aldeas cercanas.

Hoxe en día na súa planta baixa alberga o Museo Galego de Marioneta, un museo moi curioso con marionetas dando galegas como de moi diversos lugares do mundo.
Asimesmo tamén contén o Centro de Xestión do Coñecemento Arqueolóxico da Deputación de Pontevedra, cuxo laboratorio se atopa na parte traseira do pazo, nun edificio anexo.
Nesta planta baixa tamén atopamos unha pila bautismal na que foi bautizado, entre outros, o ilustre aviador Joaquín Lóriga Taboada, un personaxe moi importante na comarca e a quen se lle adicou a sala de exposicións da primeira planta.
Na parte de arriba destaca o seu salón, no que se realizan vodas civís de forma bastante habitual e a súa grande lareira, con vistas á horta e ás aldeas cercanas.






Por supuesto, hubo que reponer fuerzas y, haciendo caso a las recomendaciones, paramos a comer en el apropiadamente llamado Fogar de Breogán.
El Fogar de Breogán es un restaurante, cafetería y casa rural situado en Santiso, un lugar rodeado de prados verdes y naturaleza perteneciente a Lalín, a un paso del Pazo de Liñares. Su decoración es una mezcla entre enxebre y medieval, y la comida es típica gallega. Nosotros concretamente comemos una buena ración de oreja, una de raxo (estando en Lalín era imperdonable no comer cerdo) y su llamado "Revuelto de Setas Venenosas".
El día que fuimos nosotros fue el siguiente a una "noite de Meigas" en la que preparan el conxuro de la queimada, por lo que se encontraba decorado con telarañas.

Por suposto, houbo que repoñer forzas e, facendo caso ás recomendacións, paramos a comer no apropiadamente chamado Fogar de Breogán.
O Fogar de Breogán é un restaurante, cafetería e casa rural situado en Santiso, un lugar rodeado de prados verdes e natureza pertencente a Lalín, a un paso do Pazo de Liñares. A súa decoración é unha mistura entre o enxebre e o medieval, e a comida é a típica galega. Nós concretamente comemos unha boa ración de orella e unha de raxo (algo de porco había que comer estando en Lalín) e o seu chamado "Revolto de Cogumelos Velenosos".
O día que fomos nós foi o seguinte a unha "noite de Meigas" na que fan o conxuro de queimada, polo que se encontraba decorado con tea de araña.




Una vez repusimos fuerzas nos dirigimos hacia el centro de Lalín, y la primera parada fue la carballeira do Rodo. En esta carballeira podemos encontrar una serie de esculturas realizadas por el famoso escultor gallego César Portela, entre las que destaca una enorme mesa de piedra denominada "Mesa Parroquial", que mide al menos 30 metros de largo y cerca de 4 de ancho en su parte central, ya que tiene forma cilíndrica. Debido a la época del año se encontraba lleno de hojas caídas y la estampa era así de preciosa.

Unha vez repuxemos forzas dirixímonos cara ao centro de Lalín, e a primeira parada foi a carballeira de Rodo. Nesta carballeira podemos atopar unha serie de esculturas realizadas polo famoso escultor galego César Portela, entre as que destaca unha enorme mesa de pedra denominada "Mesa Parroquial", que mide polo menos 30 metros de longo e preto de 4 metros de largo na súa parte central, pois ten forma cilíndrica. Debido á época do ano atopábase cheo de follas caídas e a estampa era así de fermosa.


"Mesa Parroquial" obra de César Portela.


Otra escultura, también obra de César Portela.


Ya en pleno centro de Lalín, hay que visitar sin lugar a dudas dos cosas: el quilómetro cero y el monumento ao Porco (monumento al cerdo).
El quilómetro cero es una placa que simboliza el supuesto punto central de la geografía galega, pues siempre se dice que Lalín es el corazón de Galicia por encontrarse en un lugar equidistante de las principales ciudades gallegas.
El monumento ao Porco es una escultura de bronce realizada por el escultor gallego Manolo Rial. Está dedicado a uno de los eventos gastronómicos más importantes de Galicia, la Feira do Cocido, declarada fiesta de interés turismo nacional.
Ambos monumentos se encuentran separados por escasos metros, el primero en la calle Monte Faro y el segundo en la contigua calle Colón.

Xa en pleno centro da vila, hai que visitar sen lugar a dúbidas dúas cousas: o quilómetro cero e o monumento ao Porco.
O quilómetro cero é unha placa que simboliza o suposto punto central da xeografía galega, pois sempre se di que Lalín é o corazón de Galicia por atoparse nun lugar equidistante das principais cidades galegas.
O monumento ao porco é unha escultura de bronce realizada polo escultor galego Manolo Rial. Está adicado a un dos eventos gastronómicos máis importantes de Galicia, a Feira do Cocido, declarada festa de interés turístico nacional.
Ámbolos dous monumentos atópanse separados por escasos metros, o primeiro na rúa Monte Faro e o segundo na contigua rúa Colón.


Monumento ao Porco


Antes de poner rumbo a nuestro último destino paramos a tomar un aperitivo en un local céntrico llamado Doña Maruja, situado muy cerca de ambos monumentos, en la praza da Torre, el cuál llamó mi atención por su ventana con mensaje.

Antes de poñer rumbo ao noso último destino paramos a tomar un aperitivo nun local céntrico chamado Doña Maruja, situado moi preto de ámbolos dous monumentos, na praza da Torre, o cal me chamou a atención pola súa fiestra con mensaxe.




Y por último, la luz del sol se puso entre puentes. Concretamente en Ponte Taboada, que une los concellos de Lalín y Silleda, y en donde podemos encontrar hasta cuatro puentes que cruzan el río Deza. El primero de ellos es el puente medieval que le da nombre, que data del siglo X y por el que pasa la vía de la Plata del Camiño de Santiago.
Siguiendo un tramo de este, río abajo, nos encontraremos con otro puente que lo cruza, esta vez de uso ferroviario. Este estaba de actualidad esos días debido a que por la sequía, su caudal permitía ver los restos de unos vagones que cayeron al río en un descarrilamiento hace 40 años.

E por último, a luz do sol púxose entre pontes. Concretamente en Ponte Taboada, que une os concellos de Lalín e Silleda, e onde puidemos atopar ata catro pontes que cruzan o río Deza. A primeira delas é a ponte medieval que lle da nome, que data do século X e pola que pasa a vía da Prata do Camiño de Santiago.
Seguindo un tramo deste, río abaixo, atoparemos outra ponte que o cruza, esta vez de uso ferroviario. Esta estaba de actualidade eses días debido a que pola seca o seu caudal permitía ver os restos duns vagóns que caeron ao río nun descarrilamento fai 40 anos.





Continuando por el camino llegaremos nuevamente a otro puente que podremos cruzar y por el que pasa una carretera cercana a la estación de tren de Ponte Taboada y desde la cuál pudimos observar esta hermosa puesta de sol.

Continuando polo camiño chegaremos novamente a outra ponte que poderemos cruzar e pola que pasa unha estrada preto da estación de tren de Ponte Taboada e dende a cal puidemos observar este fermoso solpor.

Y hasta aquí la primera entrega del proyecto #DescubriendoRíasBaixas. Hoy tocó interior profundo, pero quién sabe que puede traer la siguiente! Un abrazo y hasta el próximo curruncho!

E ata aquí a primera entrega do proxecto #DescubriendoRíasBaixas. Hoxe tocou interior profundo, pero quen sabe que pode traer a seguinte! Unha aperta e ata o próximo curruncho!

Outras entradas que che poden interesar

0 comentarios

Posts populares

Ségueme en Instagram

Instagram

Flickr